Tot ce trebuie să știi despre #CronicariDigitali și părerile participanților la primul #HeritageInstameet

Într-o lume în care imaginile de calitate compuse creativ fac deliciul consumatorilor de rețele sociale, îmbinarea lor cu povești autentice spuse de specialiști avizați poate fi rețeta perfectă a unui proiect ce va digitaliza patrimoniul cultural și îl va traduce pe limbajul tinerilor. Cu ingrediente puține dar savuroase, campania #CronicariDigitali concepută de agenția de comunicare creativă Zaga Brand pentru Institutul Național de Patrimoniu a demarat săptămâna aceasta printr-un #HeritageInstameet de zile mari. Cel puțin așa spun instagrammerii care au fost la fața locului și care au viralizat deja hashtag-ul sus-menționat!

Ce își propune proiectul?

#CronicariDigitali va apropia pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România. Proiectul de digital storytelling promovează patrimoniul cultural ca parte importantă din identitatea unei națiuni și a identității personale, în rândul millennials, cu implicarea lor directă. Astfel, fiecare generație devine ambasador al platformei, prin propriile viziuni. Experții, parte a generației X, povestesc, iar generația millennials (Y și Z) transportă povestea în online, printr-un limbaj pe înțelesul tuturor.

Obiectiv 2018: 50 de obiective din patrimoniul național traduse în limbajul tinerilor pasionați de digital storytelling

În 2018, campania #CronicariDigitali va prezenta peste 50 de obiective din patrimoniul național și UNESCO din România, toate pline de istorie, pitoresc și savoare, printr-o serie de călătorii inedite, evenimente dedicate comunităților de instagrammeri, bloggeri, vloggeri și jurnaliști. Vor fi explorate clădiri vechi din mediul urban cu arhitectură de referință, conace, castele, peisaje agro-pastorale sau industriale, mori de apă vechi, încă funcționale, căi ferate în peisaje de basm, lumea gastronomiei și oameni incluși în patrimoniul viu.

Ștefan Bâlici, managerul Institutului Național al Patrimoniul: „Trăim într-o eră digitală, iar oamenii caută experiențe care aduc trecutul și cultura mai aproape de ei. Și ce poate fi mai util pentru noua generație decât să vadă cu propriii ochi obiective-cheie, locuri unde s-a scris istorie, să le înțeleagă prin experiență directă? Suntem foarte bucuroși să susținem acest proiect și suntem convinși că informațiile venite din partea specialiștilor INP vor fi transmise mai departe, în lumea virtuală, de către noii cronicari ai mediului digital”.

Heritage Instameet București –  startul competiției #CronicariDigitali

Startul campaniei Cronicari Digitali a fost dat săptămâna aceasta, o dată cu primul eveniment Heritage Instameet din București. Centrul Capitalei a devenit zona zero a creativității vizuale pentru 120 de instagrammeri. Trei clădiri emblematice din București – Casa de Târgoveț, Palatul CEC și Casa Monteoru și-au deschis porțile în cadrul evenimentului itinerant ce și-a propus să lege prezentul digital de trecut. Sute de fotografii, video-uri, live-uri pe FB și Instagram prezintă cele 3 clădiri emblematice incluse în traseul de vizitare dedicat participanților.

Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand: “Dacă fiecare dintre noi este ce este grație părinților, bunicilor și străbunicilor, în egală măsură suntem ce suntem datorită patrimoniului cultural, el face parte din identitatea fiecăruia. Mesajul nostru – Trecutul este al meu și al tău, la fel și viitorul. Obiectivele din patrimoniul cultural trebuie împărtășite pentru ca fiecare nouă generație să se cunoască pe sine. Cu certitudine povestea României trebuie spusă acum pe Instagram sau Facebook, pe blog sau pe YouTube.

În Iulie- Decembrie 2018 – ne propunem să informăm și să comunicăm că­­tre sute de mii de tineri ce moștenire frumoasă avem. Din ianuarie 2019 dorim să mergem mai departe prin implicarea comunității în sprijinul patrimoniului cultural al României. Nu în ultimul rând, vrem să convingem tinerii antreprenori și voluntari să vină lângă obiective de patrimoniu cultural, fie construind afaceri pe lângă acestea (prin cofinanțări, accesări de fonduri etc.), fie să se implice în activități de susținere”.

Ce spun instagrammerii despre primul Heritage Instameet:

Bianca Lucia Rus:Experiența #Heritageinstameet a fost fabuloasă, nu doar pentru instagrammeri care au avut acces la câteva locuri de patrimoniu extraordinare, dar și pentru bucureșteni și români. Mi se pare fantastic ca noi tinerii să avem puterea de a fi cu adevărat #cronicaridigitali și să putem lăsa mărturie fotografii cu locuri care rezistă timpului, care abundă în povești ce se vor ascultate și transmise mai departe. Ideea acestui proiect este generoasă cu publicul, pentru că poate vedea ce se află în spatele ușilor închise, iar instagrammerilor le oferă oportunități de networking și colaborări. Mă bucur că pot face parte aici și acum din acestaă inițiativă culturală!

 

 

Bogdan Buzuleac: ”Un eveniment cu totul deosebit! Am avut șansa unică de a vizita clădiri emblematice pentru București, în mod obișnuit închise publicului. Dacă partea exterioară a clădirilor ne era cunoscută, Palatul CEC fiind probabil cea mai fotografiată clădire din București, interiorul acestora era pentru cei mai mulți dintre noi un mister. Ceea ce am descoperit dincolo de fațade a fost mult peste așteptări… Cu siguranță Bucureștiul are multe alte comori ascunse, pe care sper să le descoperim împreună la următorul Heritage Instameet… Evenimentul a creat oportunitatea unei întâlniri între creatorii de conținut din București, iar astfel de evenimente sunt esențiale pentru dezvoltarea comunității noastre”.

Cristian Georgian: ”O gură de aer proaspăt, ceva deosebit de care foarte rar ai parte în jungla urbană a Bucureștiului. Am descoperit locuri de care nici nu știam că există și am fost plăcut impresionat de profesionalismul de care au dat dovadă organizatorii. Am avut ocazia să fac poze în locații superbe și să aflu informații savuroase despre acestea de la specialiști ai Institutului Național de Patrimoniu. Am cunoscut mulți oameni pasionați de cultură și frumos. A fost evenimentul ideal pentru a crea conținut artistic”.

Ella Moroiu: Genul acesta de inițiative ar trebui să se întâmple dacă nu săptămânal, măcar de două ori pe lună. Și nu doar în Capitală, ci și în localitățile din țară încărcate de povești sau imobile de patrimoniu. Astfel, cu cât aflăm mai mult, cu atât putem face mai mult. Pentru moștenirea noastră culturală timpul va decide dacă nu o facem noi cât mai curând. Prin această campanie, Cronicari Digitali, și prin implicarea modestă a fiecăruia dintre noi putem începe operațiunea de salvare a patrimoniului”.

Samsung România, Garanti Bank, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Profructta, Pain Plaisir, Atelier Design Floral Serendipity, Fabrica de Pufi, Distileriile Bran, Teto.ro, Bartechs, Total Green au susținut prima întâlnire a instagrammerilor din Capitală.

TurismBiz.ro este partener editorial al proiectului Cronicari Digitali, alături de Agerpres, Discovery, Digicult, Libertatea, Imperator Travel, @PromovezRomania, @Ig-Romania, @DiscoverBucharest și @Creators.Will.Create

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.